Book en samtale med en af vores senge-rådgivere

Kom ned i en af vores mange butikker og få en snak med vores dygtige rådgivere. Sammen kan i finde den seng, der passer præcis til dig.

FAQ - i en Corona tid

Opdateret den 17. december 2021

Har Drømmelands butikker åbent?

Alle vores butikker er åbne.  Du finder vores butikker og deres åbningstider her.

Vi sidder klar ved mail, chat og telefon 44442000 til at besvare dine spørgsmål, mandag - fredag kl. 10 - 17.

Kan man føle sig tryg ved at komme i en Drømmeland butik?
Heldigvis er alle vores Drømmeland-butikker, store butikker på mellem 400-700 m2 med masser af plads og luft. Udover det har vi, modsat dagligvarehandlen, få ekspeditioner og dermed få kunder i løbet af en dag. Du vil derfor tit opleve at være den eneste i butikken – man kan derfor til hver en tid have 2-3 meters sikkerhedsafstand. Vores sengerådgivere er naturligvis instrueret i altid at følge regeringens regler. Vi har toiletter i butikken, og dermed har du som kunde også altid mulighed for at kunne vaske dine hænder - bare spørg i butikken.

Vi afspritter alle relevante steder konstant, og vores sengerådgivere sørger selvfølgelig for selv at holde afstand, bære visir eller mundbind og holde god håndhygiejne.
Vi har indkøbt engangs-servietter, som du kan bruge til hovedpuden, når du prøver vores senge – bare så vi er helt sikre på, at alt er ok.

Leverer Drømmeland varer ud som normalt?
Ja, vi leverer varer ud med fuld kapacitet.

Kan jeg være sikker på leveringen af de senge, der bestilles i Corona-perioden?
Vores leverandører er som hele verden ramt af Coronaen, som for dem betyder at det er sværere at få varer hjem og varer sendt ud. Alle vores senge produceres i EU, primært Estland og Skandinavien. Det er store sengefabrikker, hvor nogle af de største senge-brands får produceret deres senge, det gør også at de er gode til at informere os om eventuelle ændringer i deres leveringer. Men vi ville være naive hvis vi, som verden ser ud nu med Omikron der hurtigt spreder sig, ikke tror vi kommer til at opleve forsinkelser engang imellem.
Vi beder jer om forståelse i denne tid, og I skal vide at både vi og vores leverandører gør hver dag hvad vi kan for ikke at skuffe på leveringstiderne.

Kan Drømmeland garantere at chaufførerne, der leverer min seng, ikke er smittebærer?
Vi kan ikke garantere noget. Vi mener dog, at vi tager de bedste forholdsregler, som vi kan i denne tid, både for at sikre jer som kunder og vores chauffører.
Det betyder, at vores chauffører hver morgen som det første, når de møder ind, tager en kviktest, når resultatet for denne ligger klar, går de til deres vogne med deres makker. Vi håber det giver dig den tryghed der skal til for at have vores chauffører i dit hjem.

Det kræver også lidt af dig som kunde at sikre ingen bliver smittet  - for ligesom vi kan smitte dig, kan du også smitte os. Så vi vil gerne opfordre til så lidt kontakt til vores folk som muligt. Vi beder dig derfor holde afstand til dem i dit hjem. Gå helst ind i et andet rum, mens de bærer sengen ind og samler den. Når den er færdig kan I sammen, på afstand gennemgå, at leveringen er som ønsket.

Er du ekstra udsat eller sårbar, kan du vælge at få leveret din seng til kantsten.

Du kan også altid ringe til den butik, som du har købt din seng i, og aftale hvad der skal gøres med din levering. Vi sørger for, at du får det som du ønsker.

Er du selv i Corona-karantæne, så kan vi bære sengen til din hoveddør, men ikke længere – vi håber, at du respekterer dette.

Situationen har gjort mig usikker på min økonomi – kan jeg dele min betaling op i rater?
I Drømmeland arbejder vi sammen med Resurs Bank, her kan du nemt og hurtigt optage et rente- og gebryfrit lån til din nye seng. Du vælger selv over hvor mange måneder du vil betale af, og du kan ansøge om lånet når du står nede i vores butikker. Køber du online, kan du også nemt lave finansieringen – muligheden kommer op, når du når til betalingsmetode i check-out i kurven. Læs mere om denne finansieringsmulighed her.

Hvis situationen udvikler sig i Danmark, kan man så helt afbestille, alternativt få udsat levering?
En seng er en bestillingsvare, som laves, så den passer dig, derfor kan du ikke afbestille din seng, kun hvis den er købt online. Vi kan selvfølgelig udsætte din levering, til du føler dig tryg i forhold til levering.

Levering og montering af senge Praktisk info vedr. levering af din seng Levering af pakkeforsendelser Rente- og gebyrfri finansiering Returnering Sikker betaling 60 dages komfortgaranti 60 dages prisgaranti Handelsbetingelser Persondatapolitik Job og karriere Cookie oversigt Klub Drømmeland FAQ - i en Corona tid