Book en samtale med en af vores senge-rådgivere

Kom ned i en af vores mange butikker eller bliv ringet op, og få en snak med vores dygtige rådgivere. Sammen kan i finde den seng, der passer præcis til dig.

Digital Content specialist

Til Drømmelands Marketingafdeling søger vi en kommerciel, nytænkende og analyserende Content Specialist, der brænder for tekstproduktion i alle afskygninger.
Som specialist i digitalt indhold vil du påtage dig rollen som dels historiefortæller, dels indholdsskaber og dels tekstforfatter for at sikre, at vores budskab kommer effektivt igennem på sociale medier, e-mail, web og andre relevante digitale kanaler – ja faktisk også offline – da vi ofte har brug for en god overskrift til en annonce i avisen eller andet.

Det drømmer vi om:
I Drømmeland skal vi blive bedre til at skabe inspirerende og engagerende content. Vi har systemerne, bureauerne, den dygtige grafiker – nu mangler vi bare alle ordene og de skal komme fra dig!
Vores ambition er at løfte vores content til nye højder, inspirere vores besøgende og positionere Drømmeland som ikke bare en sengeforretning men som specialister i sund søvn.

I rollen som Content Specialist får du ansvaret for at udvikle content til Drømmelands digitale kanaler, der øger opmærksomheden om Drømmeland og skaber værdi for brugeren og kunden.
Du kommer til, sammen med de andre i afdelingen og vores digitale bureau at være med til at forme og udvikle vores digitale contentstrategi.
Udover at producere content vil det være en fordel hvis du også har interesse i at følge op på performance og evaluere, hvilket content, der performer bedst og hvad vi skal fokusere på fremadrettet.

Hvad forventer vi af dig?
Du skal være nysgerrig, selvstændig og kunne lide at arbejde i et højt tempo, hvor to dage ikke er ens og flere projekter, kører simultant. En af dine spidskompetencer er at kreere content, der fremstår stærkt på digitale platforme samt inspirerer dets læsere. Du har fremragende skrivefærdigheder og er en digital historiefortæller med et stærkt visuelt øje. Senge kan være teknisk komplekse produkter at forklare, sund søvn kan have et hav af vinkler og overskriften til en kampagne skal være kort, præcis og dragende. Du skal kunne rumme det hele - være ambitiøs på forretningens samt egne vegne.

Vi ser gerne, at du har:
• En uddannelsesmæssig baggrund i journalistik, kommunikation eller tilsvarende.
• Du har mindst 2 års erfaring fra en lignende stilling.
• Erfaring med planlægning, formulering og eksekvering af artikler og redaktionelt indhold.
• At du har et stærkt kommercielt mindset
• Stor viden om digitale kanaler - du ved, hvor tendenserne er på vej hen.
• Som holdspiller er du både fleksibel og positiv - med en naturlig udadvendt personlighed.
• Du formår at holde dig selv på sporet, du tager initiativ og kan arbejde i et hurtigt og foranderligt miljø.
• At du har entreprenør ånd – stillingen er ny og vi planlægger at vokse endnu mere med endnu flere dygtige medarbejdere
• Engelskkundskaber – vi er hollandsk ejet, så interne mails kan være på engelsk.
• Forstå svensk og norsk – ikke på skrive/tale niveau.

Dine opgaver:
• Alt tekst – fra produkttekster, content til sociale medier, nyhedsbreve, landingpages, artikler, oneliners og meget mere.
• Ansvar for det daglige community engagement
• Planlægning af digitalt indhold og idéudvikling, sammen med grafikere/bureau/marketingchef
• Seo optimering, sammen med digitalt bureau

Stillingen er fuldtid på 37 timer om ugen med kontor i Bagsværd.
Vi indkalder til samtaler løbende, så send din ansøgning snarest muligt til Head of Marketing & E-commerce, Rikke Rosendal på rr@droemmeland.dk

Om Drømmeland
Drømmeland er en dansk sengekæde, der blev grundlagt i 1975, og er en af de største søvnspecialister på det danske marked for senge med fokus på produkter af høj kvalitet. Drømmeland tilbyder et bredt udvalg af senge, madrasser og tilbehør til soveværelset. Vi har 25 butikker over hele landet, en webshop og to distributionscentre. Hovedkontoret ligger i Bagsværd ved København. I sommeren 2021 blev Drømmeland købt af Swiss Sense og beskæftiger i dag ca. 75 medarbejdere i Danmark. Dette tal forventes at vokse hurtigt som følge af planerne for det danske marked.

Om Swiss Sense
Med 128 butikker og en webshop i Holland, Belgien, Tyskland, Østrig og Danmark er Swiss Sense en førende aktør på det europæiske marked for søvnprodukter. Med en omfattende kollektion af senge, madrasser, sengetøj og tilbehør til soveværelset ønsker virksomheden, at alle skal få en god nats søvn. Familievirksomhedens historie går mere end hundrede år tilbage i tiden. Oldefar Piet Diks startede udviklingen af madrasser i 1918 i Holland. I 2006 åbnede dørene til den første Swiss Sense-butik i Holland. Martin Diks (CEO), som nu er fjerde generation af sengeproducenter, har stået i spidsen for familievirksomheden siden 2017.