Salgsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Drømmeland. Alle priser er i DKK inkl. moms og ekskl. fragt og montering. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Drømmeland. 

Pris og betaling

I vores fyiske butikker har du mulighed for at betale med Dankort, Visa og MasterCard. I webshoppen er det yderligere muligt at handle med Maestro og JCB. På alle andre korttyper end Dankort vil der forekomme gebyrer. Alle priser hos Drømmeland er inkl. moms. Priserne er dagspriser. Når du handler med droemmeland.dk indgås aftaler på: Dansk.

Oplysningspligt

Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, skriv til: info@droemmeland.dk

Dokumentation og vejledning

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, får du dem udleveret sammen med varen. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning kan du kontakte dit nærmeste Drømmeland.

Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra Drømmeland anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Senge købt i vores fysiske butikker, samt andre større leverancer til Sjælland, Fyn, Jylland og brofaste øer vil blive leveret af Drømmelands egne fragtmænd. Senge m.m. købt i vores webshop vil enten blive leveret af egne fragtmænd eller af 3. part som Drømmelans har indgået samarbejdsaftale med. Læs mere om vores levering her.

Risikoen for varen

Risikoen for købte varer overgår til køber ved levering. Husk at gemme original emballagen, da varen ved evt. reklamation eller skader skal returneres i original emballage.

Reklamation

Drømmeland sælger mange senge, og det kan desværre ikke helt undgås, at der engang imellem opstår mindre problemer med nogle af dem. Har du været uheldig, så kontakt venligst den butik du har købt din seng i.

Eventuelle fejl eller mangler ved produkter/varer leveret fra Drømmeland, skal påberåbes inden 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du rette henvendelse til Drømmeland.

Fortrydelsesret

Drømmeland yder 14 dages fortrydelsesret ved køb online gældende fra den dag, du modtager varen. Ved fortrydelse skal du give Drømmeland besked senest 14 dage efter varen er modtaget og afsende varen til Drømmeland, eller indlevere den i butik, senest 14 dage herefter. Er den returnerede vare brugt laves der en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdi forringelse skal forbrugeren ikke have retur.

Ved custommade produkter – produkter der enten skal tilpasses eller specialfremstilles efter dine individuelle krav – accepterer du, at fremstillingen eller tilpasningen straks påbegyndes efter din ordreafgivelse, og du derfor ikke har 14 dages returret på det tilpassede eller fremstillede produkt.
Benytter du dig af fortrydelsesretten tilbagebetaler Drømmeland A/S varens pris samt fragtomkostninger forbundet med levering til valgt leveringsadresse.
Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget. Dette er også gældende for den emballage og infoskilte der er på varen. Du skal selv afholde fragtomkostninger for returforsendelsen.
Du kan fortryde et køb ved enten at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet, eller ved at returnere varen til: Drømmeland, Vadstrupvej 71-73, 2880 Bagsværd. Yderligere spørgsmål kan sendes til: info@droemmeland.dk

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Ved fortrydelse af et online-køb kan følgende standard fortrydelsesformular benyttes:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato

(*)Det ikke relevante udelades

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb foretaget online, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Drømmeland A/S, Vadstrupvej 71-73, 2880 Bagsværd, Danmark

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Oplysninger om Drømmeland

Website: droemmeland.dk
Virksomhedens juridiske navn: Drømmeland A/S
Organisationsform: A/S
CVR: 24404110
Virksomhedsadresse: Vadstrupvej 71-73
Bagsværd
2880
Danmark
E-mailadresse: info@droemmeland.dk
Telefon: 44 98 67 07
Virksomhedens etableringsår: 1975

Hvad gør vi med dine personoplysninger

For at du kan indgå en købaftale med os på droemmeland.dk, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer, E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Drømmeland A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Følgende fra Drømmeland A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig:
Direktøren, bogholderiet samt den dataansvarlige ecommerce manager.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og kundeoplysninger bliver ikke transmitteret. I forbindelse med dit køb bliver oplysninger om din email samt ordrenummer videregivet til anmeldelsessitet Truspilot. 

Som registreret hos Drømmeland A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Drømmeland A/S via e-mail info@droemmeland.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@droemmeland.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet, www.forbrug.dk, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, kfst@kfst.dk, 41 71 50 50 (Hverdage 9-12).